نکات طلایی برای آزمون آیلتس (IELTS)


نکات طلایی برای آزمون آیلتس از جمله چیستی این آزمون، نمره‌ بندی، مدت اعتبار مدرک آیلتس فوری، ساختار آزمون را بررسی می‌کنیم.

هن

آزمون آیلتس چیست؟

ح

آیلتس به معنی سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. یکی از با ارزش‌ترین آزمون های زبان انگلیسی است که در سراسر جهان برگزار می‌شود.

م.

آزمون آیلتس(IELTS) آزمون بریتانیایی بوده که توسط دانشگاه کمبریج انگستان و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود اما آزمون تافل (TOEFL) آمریکایی بوده از این جهت داوطلبان باید ببینند قصد مهاجرت به کدام کشور را دارند تا همان آزمون را بدهند.
معمولا داوطلبانی که قصد مهاجرت داشته و سریع‌تر می‌خواهند مدرک آیلتس را دریافت کنند به تدریس خصوصی آیلتس روی می‌آورند.

ح

این آزمون در دو نوع آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی برگزار می‌شود.

ئ

معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‎‌های انگلیسی زبان را دارند مدرک آیلتس آکادمیک (Academic IELTS) برای آن‌ها مناسب است و افرادی که قصد مسافرت یا کار در شرکت‌های انگلیسی زبان را دارند مدرک آیلتس جنرال (general IELTS) را می‌توانند کسب نمایند.
این آزمون دارای بخش‌های مختلفی از قبیل گفتاری (speaking) , نوشتاری (writing) , شنیداری (listening) و خواندن (reading) می‌باشد.

ن

حداقل نمره آزمون آیلتس

ت

نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ را شامل می شود نمره ۵ نمره متوسط این آزمون است و از ۶ به بالا نمره خوبی است. معمولا بسیاری از کشورها نمره بالای ۶ را می‌پذیرند.
آیلتس معیاری است برای شناخت سطح زبان انگلیسی داوطلبانی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند.یکی از دلایل این‌که بسیاری از افراد به سمت این آزمون‌ها سوق پیدا کردند.
معتبر بودن این مدرک برای بسیاری از دانشگاه‌ها و ادارات آن کشورها می‌باشد.

ا

مدت اعتبار مدرک آیلتس فوری

ت

بعد از این‌که مدرک را دریافت کردید به مدت دو سال این مدرک اعتبار دارد , بعد از آن می‌توانید برای این‌ که مهارت‌های خود را بسنجید در این آزمون شرکت کنید.

ت

همواره دیده شده داوطلبانی نیاز دارند در مدت زمان کمی نمره‌ی بالایی از آزمون آیلتس دریافت نمایند و سطح دانش زبان انگلیسی آن‌ها پایین است.
می‌خواهند نمره‌ی بالای ۶ از امتحان آیلتس دریافت نمایند ,این غیر ممکن است. بعضی از آموزشگاه‌ها با برند آیلتس تضمینی ۷ یا مدرک آیلتس فوری در مدت زمان کوتاهی مطالب را به داوطلبان می‌آموزند که این دوره معمولا برای افرادی که از سطح دانش زبان بالایی برخوردار هستند مناسب است و در غیر این صورت فقط هزینه گزافی را به این آموزشگاه‌ها پرداخت می‌کنند.
تدریس خصوصی آیلتس تضمینی می‌تواند تا حدودی پروسه یادگیری را کاهش دهد.

ن

نکات در رابطه با آزمون آیلتس (IELTS)

ت

مدت زمان برگزاری آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه می‌باشد. آیلتس با حداقل نمره ۷ مورد قبول دانشگاه‌های کمبریج و هاروارد است اما برای اکثر دانشگاه‌ها حداقل نمره ۶ مورد قبول است.

ت

آزمون های Reading , Writing , Listening در یک روز برگزار می‌شود اما آزمون Speaking ممکن است در همان روز یا یک هفته قبل و بعد از آزمون برگزار می‌شود.
نتایج آزمون آیلتس دو هفته بعد از آزمون speaking اعلام می‌شود و فقط به خود داوطلب داده می‌شود.

موسساتی که آزمون را برگزار می‌کنند کارنامه را به صورت رایگان برای دانشگاه‌های مورد درخواست می‌فرستند اما اگر بیشتر از یک ماه از زمان آزمون بگذرد شخص باید بابت آن مبلغی را پرداخت نماید.
کارنامه آیلتس اگر بیش‌تر از دو سال از زمان آن گذشته باشد برای دانشگاه‌ها و… مورد قبول نیست.

ن

آکادمی زبان دیالوگ بدلیل ارایه با کیفیت ترین کلاس های آموزشی و همچنین استفاده از کادر بسیار با دانش و مجرب زبان ، همواره در صدر لیست بهترین آموزشگاه زبان در استان قم از سوی مخاطبین و زبان آموزان معرفی گردیده است.



خ

شعبه مرکزی ( قم، چهارراه غفاری، نبش کوچه ایستگاه ) : 02536707788 واتساپ : 09902512392


پست بعدی

آموزش گرامر افعال کمکی و پرسشی - Questions And Auxiliary Verbs

ج آبان 14 , 1400
در این بخش به طور کامل با گرامر افعال کمکی و پرسشی – Questions And Auxiliary Verbs آشنا می شوید.  افعال کمکی که در انگلیسی به آن ها Auxiliary (یا helping) می گویند شامل افعال be, do, have, will می شوند که بعد از آن ها فعل اصلی جمله می […]

شاید برای شما جالب باشد